Sider

19.07.2014

Kérastase Fluidealiste

Photo: ladybird
Jeg er så heldig å ha en veldig dyktig frisør som svigerinne. Derfor vanker det ofte litt deilige produkter. I det siste har jeg testet ut denne nye serien fra Kérastase - Fluidealiste. Kort fortalt så består serien av en unik kombinasjon av proteiner, ceramider og pro-keratin, noe som skal bygge opp håret og gjøre det silkemykt og smidig, samtidig som det får en god struktur som motvirker frizz og gir optimal bevegelse i håret. det høres jo unektelig fint ut.
Så hvordan er denne serien egentlig? 
Jeg er i utgangspunktet svak for Kérastase, de er et av merkene jeg synes står for mange av de teknisk beste hårproduktene, det er kvalitet i alle ledd. Jeg liker den rene og litt nedtonede designen og synes det er utrolig deilig at produktene bare lukter rent og ikke for kraftig, det er alt for mange hårprodukter som lukter alt for mye og alt for klissete.
Håret mitt er i utgangspunktet ganske tørt, til tider frizzy og hvert hårstrå er veldig fint og tynt, men det utrolig mye hår på dette hodet. Du merker at dette er gode produkter allerede i det du masserer inn shampooen, Bain Fluidealiste, den føles nemlig silkeglatt i håret. Det synes jeg ofte er et godt tegn på at håret får godt med pleie, og det er egentlig litt utypisk mange av shampooene jeg har testet med mye proteiner (disse føles ofte veldig tråe). Allerede i det du skuller ut shampooen så føles håret mykt, rent og ferdigdusjet, det føles faktisk som man har brukt balsam. Etter å ha håndkletørret håret (da trekker håret til seg max av balsamer og kur) har jeg i Fondant Fluideliste, balsamen i denne serien. Den føles lett og fyldig, og håret føles mykt og glatt når man masserer den inn. Lar den virke litt før jeg skyller. Håret blir mykt, glatt og det føles veldig sunt og rent. Håret blir mye mykere enn med mange av proteinshampooene jeg har testet før, samtidig som det føles som om det er litt motstand og hold i håret, perfekt hvis man skal krølle håret eller sette det opp. Dessuten synes jeg håret tørker mye raskere når jeg vasker håret med denne serien!
Håret mitt er helt avhengig av masse fukt, så jeg bruker i tillegg en vannvittig god fuktighetskur et par ganger i uka, men den skal dere få høre mer om senere...


2 kommentarer :

Anonym sa...

fortell om fuktighetskuren også! God omtale og fristende og kjøpe...;)

Ladybird sa...

Anonym: den kommer snart på bloggen ;-)